Odpowiedź zależy od wielu czynników. W dużej mierze decyzja o...
Zobacz wpisWybierając nowe narty. Istotne są przede wszystkim: wzrost, waga, poziom umiejętności, płeć, rodzaj stoku, preferowany styl jazdy. Pamiętaj, aby zawsze kupować narty w dobrym, profesjonalnym sklepie sportowym.
Średnio zaawansowani narciarze mogą patrzeć na narty o większej sztywności. Narty sztywniejsze, wbrew pozorom sprawdzą się lepiej niż narty miękkie jeśli lubimy bardziej dynamiczną jazdę. Narty o średniej sztywności przy szybszej jeździe będą bardziej stabilne i pozwolą rozwijać nasze umiejętności.
Narty z grupy allround to narty, które najczęściej zobaczymy na stokach narciarskich. Wybierają je narciarze zarówno rekreacyjni, średniozaawansowani jak i ci dobrze jeżdżący aczkolwiek ceniący sobie komfort i lekkość w jeździe. Znakiem firmowym nart allroundowych jest szersza talia – powyżej 70 milimetrów.
Narty krótkie to sprzęt, którego długość jest mniejsza od standardowej. Taka konstrukcja pozwala na lepsze kontrolowanie skrętów, dzięki czemu zawodnik może czuć się pewniej i bezpieczniej na stoku.
Twardość nart – narty dla początkujących powinny być raczej miękkie, by ułatwić skręty. Im jesteś cięższy, tym twardsza powinna być narta. Osoby lżejsze mogą pokusić się o kupno nart o rdzeniu z pianki, natomiast osoby z większą wagą, powinny szukać raczej takich, z drewnianym wypełnieniem.
Technologia hybrydowa łączy w sobie najlepsze cechy konstrukcyjne stosowane w serii AMC oraz te, które wykorzystuje się w nartach klasycznych. W efekcie stworzono tzw. rdzeń hybrydowy. W jego konstrukcji wykorzystano drewno oraz włókno węglowe, lub szklane.
Narty z kategorii powszechnie określanej jako: On-piste (czyli do jazdy po stoku) projektuje się z myślą o maksymalnym wykorzystaniu możliwości/umiejętności narciarza na przygotowanych trasach.
Serwis narciarski – czyli krawędzie, stan ślizgu i smarowanie nart. To 3 podstawowe obszary, w których serwisujemy narty. Najistotniejszym elementem są krawędzie, ponieważ one zapewniają przyczepność naszych nart, a naostrzone gwarantują oparcie podczas wycinania łuków.
Jeśli podczas jazdy czujemy że narty “uciekają” i nie jadą po odpowiednim torze a przy oględzinach widzimy że krawędzie nie są pod kontem prostym z licznymi ubytkami i zarysowaniami, jest to znak, że trzeba je naostrzyć.
Przy jeździe rekreacyjnej, serwis krawędzi i ślizgów wystarczy nam na tygodniowy wyjazd. Wiele zależy jednak od techniki jazdy i warunków panujących na stoku.
Podczas jazdy zauważymy, że narta hamuje i trudniej wchodzi w skręt. To znak, że przydałoby się narty nasmarować. Jeśli nie mamy możliwości zrobić tego na gorąco, użyjmy chociaż smarów na zimno. Pamiętajmy, że smar powinien dobrze stwardnieć – najlepiej przez noc.
Nie ma ściśle określonych wytycznych, jeśli chodzi o to, jak często powinno się smarować narty. Niektórzy narciarze smarują swoje narty przed każdym wyjściem na stok.
Dzięki warstwie smaru na ślizgu, ten podczas jazdy, nie wchłania wody powstałej w wyniku tarcia po śniegu, dzięki czemu pozwala na sprawne przemieszczanie się narty po nim.
Nowy sprzęt narciarski i snowboardowy wymaga serwisu! Może się to wydawać dziwne, lecz nowe narty czy deska koniecznie wymagają serwisu po zakupie. Sprzęt po opuszczeniu fabryki ma nałożony jedynie smar techniczny, który nie nadaję się do jazdy po śniegu. Jest on nakładany, aby produkt wyglądał zachęcająco do zakupu.
W nazwach większości modeli Atomica zawiera się cyfra określająca twardość np. SL:9 oznacza, że mamy do czynienia z nartą o współczynniku twardości 9. Skala zawiera się w granicach od 5 – narta bardzo miękka do 11 – narta najtwardsza.
W marcu i kwietniu warto pomyśleć o kolejnym sezonie, wtedy jest okres wyprzedaży. Sklepy oferują obecne kolekcje, z których sprzęt można kupić średnio z rabatem od 30 do nawet 60 procent.
Odpowiedź zależy od wielu czynników. W dużej mierze decyzja o...
Zobacz wpisWybierając nowe narty. Istotne są przede wszystkim: wzrost, waga, poziom...
Zobacz wpisRozpocznij te ćwiczenia około sześciu do ośmiu tygodni przed rozpoczęciem...
Zobacz wpistrener@szkolenienarciarskie.pl
Wrocław, Kraków